MOTOCROSS FORUM CZECH

- vše pro příznivce MX / PITBIKE / SIDE / ATV / MOTOCROSS / FMX / QUAD / TRIAL / CHINA
 
PříjemPříjem  Seznam uživatelůSeznam uživatelů  Přihlášení  RegistraceRegistrace    

Share | 
 

 Yamaha YZ250F model 2017

Goto down 
AutorZpráva
SkejT
admin
avatar

Věk : 36
Příspěvky : 1761
Založen : 08. 10. 15
Bydliště : pod Pradědem
Motorka : YZ450

PříspěvekPředmět: Yamaha YZ250F model 2017   23.10.15 7:42

Úplně nová koncepce modelu 2014 Yamaha YZF
Detailní popis včetně zkušenosti je popsán [You must be registered and logged in to see this link.] info prevzato ze zdroje

[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this image.]

Gajda Marek, Severní Morava napsal:
Tak další přišla na řadu Yamaha yz250f,která se letos 2014 stala novinkou a nutno dodat,že ve čtvrtlitrech nasadila laťku hoodně vysoko.Celá koncepce je zbrusu nová motorka,která nemá nic společného s předchůdkyněmi.Motor dostal obrácenou koncepci a vstřikování s možností manuálního programování uživatelem.Slouží k tomu power tuner od Gytru,Během půl minuty změníte průběh motoru jak jen budete chtít a rozdíly a možnosti jsou neskutečné.Opravdu jde motor naladit na jakoukoli trať a podmínky.Podvozek je také zbrusu nový a to jak na rámu tak na pérování.Přední vidlice KAYABA má delší chod a oproti konkurenci stále sází na klasickou koncepci dvoukomor s pružinama.A je to dobře,i v testech mx2/2014 se vidle ukázaly jako nejlépe hodnocené u všech jezdců.Zadek má teké delší chod a vnitřek monoshocku je také nový(přepracovaný).Při první jízdě na mx trati jsem velmi rychle získal důvěru v podvozek a je neskutečné jak funguje ve vysokých rychlostech a do zatáček.Bohužel je to ale o mx ježdění a tak vidle dostaly měkčí pružiny 4.2N/mm na CC a enduro ježdění.Konkrétně verze USA má 4.7N/mm v základu(EU 4.6N/mm).A je to trefa do černého ideál je ve středních rychlostech,při pomalé jízdě je tam malá nervozita a ve vysokých a doskocích vypomáhá 350ml oleje v trubkách ,ať to nejde na dorazy,výška uchycení vidlí v brýlích 3mm(tvrdší pružiny 5mm).Jízda je s tím velmi spolehlivá.Zadek není třeba měnit jen dát větší průvis s jezdcem 108mm a na HI Com matce povolit na 2-1/2 otáčky.Vidle COM 13/REB 12, vzadu COM 12/REB 12.
Samostatnou kapitolou je změna průběhu mapy,tam se nastavujou dvě tabulky o 3x3 parametrech-FUEL a IGNATION.První udává dávku paliva a druhá polohu škrtící klapky vzduchu.Je možno nastavovat v rozpětí -7/+7 kdy jednotka ovlivňuje 3% čiže -21/+21% v chování.Ani si nedovedete představit jaké kouzla s tím jdou dělat,v jedné mapě máte z 250 raketu jak 450 a v druhé nezastavitelný trialový traktor schopný vyjet jakoukoli trialovou trať.Rozdíly jsou obrovské,ale pozor spousta lidí si myslí,že se tímto mění výkon a motorku lze vyhnat výše!!!Není tomu tak výkon je dán koncepcí a lze zvyšovat leda výměnou dílů jako komplet výfukový systém,jiný vstřikovač,úprava hlavy a zvýšení kompresního poměru pístu atd.Změnou map jen měníme reakce na plyn a volíme kam se má projevit výkon a krouťák,který je schopen motor vyprodukovat.Na CC a anduro jsem hledal průběh hodný od spodu,ale lineárně stoupající směrem nahoru.To aby se člověk po dvou hodinách s motorkou nepral a po nechtěném sáhnutí na plyn neoctnul někde na stromě-hehe.
Docela mě vyhovuje tedy nastavení:
-2 1 2|2 1 0
-3 -2 1|3 2 0
-2 -3 -1|2 2 0
Tato mapa začíná nezákeřně což je potřeba pro přejezdy slizkého kamení a nahoru jde úplně plynule a hladce bez kopanců a prodlev či změn na křivce.Jen bylo potřeba zvýšit volnoběh 1900-2100 ot/min,od novoty byl nižší.
Sání s airfiltrem je před sedadlem a hrdlem nádrže schované pod sedlem.Nasávání vzduchu je parohama vedeno k filtru a ještě před filtrem jsou odtokové otvory na nečistoty.I tak jsem rači dal pěnovku do parohů .ať tam nejde pevný binec po pádech atd.Ten roh se totiž zarývá po pádu do země(měké).Nádrž má 7.5l a nutno dodat ,že je stejná nádrž i na nyní vyšlém WR250F2015.Kolik se dá s ní najet opravdu ještě nevím.Snad to dvě hoďky zvládne v CC a enduru.
Co je na yamaze špatně:úplně mě zabíjí ta různorodost šroubů,na tom by měli japončíci zapracovat,přístup k svíčce je přes sedlo,pak nádrž a pak je tam pidiotvor pro gynekologa,hluboký jak macocha.Snad se nebude muset v terénu nikdy vyměňovat!Výměna oleje s filtrem je také na dlouho,výpušťák je pod motorem vzadu,pak sítko pod řadičkou a nakonec filtr zase na pravé straně motoru,ke všemu jiné nářadí a kryt motoru samozřejmě dolů.Výfukové potrubí obtočené kolem motoru je také pro hodináře,ale na druhou stranu je mimo kontakt se zemí tak servis není potřebný.Chybí úchyt vzadu na zvedání,člověk by si myslel že je k tomu ta díra kde ostatní mají airbox,ale ouha v pravo se popálíté o výfuk a v levo je kabeláž ,takže tadyma to nejde.Musí se chytat za zadní blatník a tam je to docela ostré v přechodu na bočnice.Koncovka je dost hlučná,nevím jestli je pro USA jiná,ale řve to dost na novou.Poslední věcí jsou mezikroužky na kolech,jsou malé ,každý má jinou délku takže nezaměnitelné a někdy vypadnou po vytažení kola.Ale tímto výčet neduhů končí a válcujou je klady motorky jako celku,tohle je opravdu revoluce a pokud si yamaha i u tohoto modelu bude držet svou standartní kvalitu ,nemá to chybu oproti konkurenci.
Váha motorky s AL krytem,bástry,tubliss,boční stojánek,neoprény a plná nádrž 7,5l+náplně = 111kg.
Koncovku jsem podrobil protihlukové úpravě.Uvnitř je po celé délce vedená trubka s určitými pásmy perforace o dané mřížce děr,průměru 1.3mm.Na této trubce o průměru 42mm je velmi hustě namotáno keramické vlákno ve vrstvě cca.4mm(je to provazec) po celé délce a aby to drželo tvar, tak je na tom nasazena drátová síť s okem 1x1mm natvrdo pak indukčně svařená.Na trubce se pohybovala po pár mth. volně tak jde lehce vysunout,tvar drží protože se provazec semknul v jednu hmotu.Hned za touto první vrstvou je už jen klasická 4-T vata a to dost poskromnu (na volno,žádné pěchování).Toť vše a protože se koncovka skvěle schovává pod číselníkem a má ze všech zkoušených koncovek v testu(2014) velmi kladné hodnoty a ve vyváženosti dokonce vede,tak jsem se rozhodl malinko přepracovat vnitřek (vratně),i za cenu změny v průběhu.Ta změna se nakonec nekonala a zvuk je mnohem,mnoheeeem snesitelnější!Jde o to ,že zvukové rázy byly odrážené díky pevné omotávce rovnou s plyny ven a do vnitřní tlumící vaty toho moc neprošlo.Samotná vnitřní trubka má opravdu maloprůměrovou perforaci,tak šla omotávka pryč.Samozřejmě by to žralo vnitřní tlumící vatu,kdyby byla přímo na této odhalené trubce ,tak jsem uvnitř vytvořil kolem ní volný prostor kónusového tvaru s větší perforací(4mm),kdy širší část je na prvním vstupu zvuku do tlumivky a užší na konci před výstupem.Prostor nad tímto trychtýřem jsem vycpal původní vatou,tentokrát díky zmenšení prostoru hustěji.Ten kónus perfektně pohlcuje vysoké tóny,které byly opravdu při jízdě nepříjemné,zůstaly jen utlumené "basy".Na průběhu nic nepozorujeme,protože se nehýbalo s parametry tlumivky,jen ty tóny opravdu zmizly,uvidíme na jaro na měření a v průběhu jak bude ubývat vata.Oproti enduro koncovce,která je o 130mm delší na straně od číselníku a pomalu pálí zadek jezdci je to přijatelné řešení.Přístup do tlumivky je pohodlný,jen je třeba dbát na přesné nasazení a přilepení imbusů,nýty netřeba odvrtávat,stačí jít jednou stranou.
Taky na dvojkomory došlo,záměna hlavní pružiny neřešila nervozitu při pomalé jízdě s přechodem do střední po rozbitém.Tak byly dvě možnosti,buď dát i druhé pružiny na BASE VALVE a to 1kg/mm ,nebo to překopat na planžetách jak MID tak BASE straně.Popřípadě zkombinovat obojí a to po odzkoušení samozřejmě.Jde o motorku používanou v CC a Enduru tak původní složení planžet jen na mx palbu bohužel nikdy nebude to pravé ořechové i po výměnách pružin a úpravě hladiny oleje ve spodní trubce.Tak jsem se rozhod upravit jen hladinu a planžety.Na MIDU COM i REB a v BASE jen COM.Po rozborce Kayaby musím znovu jen potvrdit co o nich bylo opěvováno jezdci a testéry při uvedení modelu 2014.Každý jde cestou air-vidlí,ale tyhle klasické jsou seskládané opravdu chytře,v žádných WP jsem takhle seskládané planžety neviděl a i pomocné průtoky jsou prostě jiné.Tam kde má WP 4 velké planžety dané tloušťky má kayaba 14 ks ,které dělají stejnou tloušťku,prostě chytře nakombinované pro lineární průtoky a né sekavé propouštění po překonání odporu bloku planžet.Detailně se rozepisovat nebudu,ale nakombinoval jsem rychlejší průtoky za pomocí původních planžet na obou stranách,nalil dané minimum 300cm3 a změnil olej.
Po prvním svezení už byl zase úsměv na tváři,pomohlo to moc a vrchní pružinu není potřeba měnit za slabší(zde má WP navrch s balónkem lze měnit bez demontáže).V palbě to na dorazy nejde,jen teď více využívá dráhu vidlí,pro CC a Enduro super.Pomalá jízda,střední a palba -nic není problém a vidle se chovají s velkou jistotou ve stopě i v řádných sračkách.
tlumivka.jpeg
10mth. Olej+filtr Motul 300V. V motorce(CDI) ukazuje 6mth.Ten nalepený má tři módy kdy je vztah impuls/otáčka kliky a je možno volit 1:1/1:2/2:1.To znamená že jeden impuls(jiskra) udělá jednu otáčku práce,toto se používá u 2-T a některých 4-T,dnešní 4-T hážou jiskru pořád a tak se doporučuje zadat dva impulsy/jedna otáčka práce,bohužel to ale zkresluje zase otáčkoměr,který ukazuje 2x tolik.Celkově je ten měřák divný,protože vůbec neměří zátěž,ale prostě nastartovaný motor a ke všemu nesmyslně.Nicméně díky tomu mohu měnit po 10mth.olej a dodržím opravdových 6,které jsem chtěl.Starý dobrý Sandec kde svítily jen mth,voděodolnost dobrá a měřil zátěž a né délku chodu.
Zpět k motorce,dnes jsem si udělal čas na naší trati a vzal Gytr Power Tuner,mladého ,dost benzínu a na řádně promočeném podkladu se jal vyladit optimální průběh motoru na naše CC a enduro ježdění.Naše trať je všehochuť ,kde proběhnou všechny režimy jízdy ,tak po náročném ladění mohu říct paráda mám tři mapy na vše co potřebujeme.CC mapu,sračkomapu a trial na extrémy.
CC nám sedla nakonec mnou upravená z několika odzkoušených doporučovaných map z Gytru,protože na těch z Gytru bylo vždy nějaké špatné místo s průběhem(cca 12map).Celkově z toho vznikla živá mapka pro nejčastější použití,kde hladce nabíhá počátek s plynulým přechodem do středu,který je posílen a stále lineárně až do maxima.V celém průchodu není nikde zaškobrtnutí a velmi dobře se s tím jede jak pomalu v technických pasážích tak rychlé vinkle na motokrosu a palba.Všechny ty klády,kameny,kořeny,panely jdou hladce z nízkých a pak parádně do zatáček a ven palba rovinky.Celkově jsme se zhodli se synem ,že nejpříjemnější výchozí mapou z těch 12 je standartní bez vlivu na hlavní mapu motocyklu,čiže vše v nulách.Ale chyběl tomu klidný náběh s výraznějším středem a přechod do plna větší.Tak nakonec vznikla po čtyřech hodinách a mnoha nastaveních paliva a polohy klapky tato:
1 1 0 / 1 1 0
0 0 0 / 0 1 0
-1 1 1 / 1 1 0

Jako další mapa na opravdové sračky,kdy je zaleto i víc než týden a na závod stále leje je mapa použitá pro nové WR 250 F 2015 a beze změny jede opravdu citlivě bez děr a jezdci opravdu moc pomůže v takové dvouhodinovce,kdy většinou 3/4 pole vůbec nedojede-hehe.Je to tato:
-2-1 0 / 2 2 2
-2-2 0 / 2 3 2
-1-2-2 / 1 3 2

A poslední mapa co se sem tam 2x za rok šikne je trialová na extrémní pojezd přez překážky,s kterými se roztrh pytel.Vznikla mou zvědavostí co se bude dít,když poodejdu s posuvy mimo doporučované kombinace.Je to tato a jede to jak traktor na skálu:
-1-1-1 /-3-4-4
-1-2-2 /-3-3-4
-3-3-2 /-3-3-4
Měl jsem sebou nastavení různých podkladů pro YZ250F / YZ250FX / WR250F a s těma třema co jsem nakonec zde napsal si vystačíme na všechno.Ještě se ukáže průběh na spotřebě uvidíme.

Třešničkou na dortu bylo parádní nastavení podvozku po úpravách,potvrzeno i dalšími jezdci co si motorku půjčili a jeli každý jiný styl.Parádní sobota a kus dál s novou motorkou,vlastně už chybí jen 19" tubliss.Zadní kolo nakonec měnit nebudu,protože při použití 110/90/19" (Dunlop mx32) pláště jsem na stejné výšce od hrany ráfku jako na 120/90/18"(Mitas c-18) a ta guma funguje bezvadně.Uvidím jak budou vycházet F.I.M v 19" rozměrově.Každopádně se na tom jede lépe než na 18" ,která je širší.
Další věc co přibyla na motorce je ventilátor chladiče,motorka opravdu hned hřeje při stání,nedejbože mrdání v korytě,nějakého potoka.Použil jsem KTM s termostatem,válel se mi tu a sedí perfektně.Spíná v 100C(dle GYTRU) a jeho napojení je tak jednoduché,když tam už je usměrněných 12V,jen ho vyšroubovat z rámečku a připevnit na chladič jinak.
Něco k převodovce,spojka funguje dobře,je s větším odporem než na 125 exc maguře 2014,ale není to nic co by vůbec jezdce omezovalo,či unavovalo.Převodové stupně jdou parádně všemi směry a jejich odstupňování není skokové ale lineární.V CC se klasicky jezdí 2/3/4 jen na strmých výjezdech,kde se jezdec otáčí dole kolem nohy a hurá do krpálu , je někdy potřeba jednička a pětku řadím opravdu málokdy,to ta rovinka musí být opravdu dlouhá.Škoda že tam není oddělená náplň od zbytku motoru.Co se týká setrvačnosti motoru,která se řeší u endur jinou klikou a větším zapalováním,zde nepociťujem absenci hmoty.Ještě jedna věc je pěkná a to krouťák motoru,který dovoluje opravdu hodně podtočit zařazenou rychlost a motorku po otočení rukojeti ihned posílá kupředu.
20.mth Olej motor Motul 300V+filtr,nasazeny Tublissy 21+19" jinak vše až neuvěřitelně fungující.Malinko je měkký nástup pedálu zadní brzdy oproti KTM a brzdný účinek se musí více šlapat,bohužel to není zavzdušněním,ale prostě pumpou Nisin a brzdičem.Sezóna začíná tak uvidíme jak to bude s touhle motorkou servisně a nákladově.
30mth.Olej motor Motul 300V+filtr,přestala brzdit zadní brzda po rozebrání nečistota uvnitř pístu a vrchní gumička mírně podrápaná,tak výměna za nové.Měkost se ale nevyřešila,prostě to je jiné než u bremba.
35mth.Vidle repas a nové lanko spojky,které se roztřepilo u páčky,pořád vše šlape jak má.
40mth.Olej motor,zadní kotouč brzdy je docela měkký a opotřebovává se dost.Vůle ventilů nic.
45mth.Ložiska předního kola výměna sada,nevím co to japončíka napadlo dát nekrytá ložiska,rozměr opět speciál 39x22x9 a gufera 40x30x8 mm.Odměřoval jsem přesné množství plné nádrže a je to 8,2l komplet po okraj závěru. Na letošních závodech v Borském Mikuláši klukovi zůstalo 1,5l po hodině a třicetipěti minutách urputné jízdy o prvenství.Takže dvouhodinovku na normální trati by to mělo vydržet.Taky je zajímavě vyřešený filtr před čerpadlem do vstřiku.Jedná se o polštář 10x35x80mm jemné síťoviny ve které je ještě jemnější materiál,v reálu nehrozí jakékoli proniknutí nečistot do vstřiku a ani ucpání tak velké plochy před čerpadlem.Celé je to integrované v plastovém těle v nádrži a přístup je spodem po odšroubování příruby čerpadla.Starty jdou parádně a stále se nic neukázalo jako výrobní vada či obtíž.
Navíc hluk koncovky prošel po mé prvotní úpravě bez problémů i po 40mth trénování,zapoměl jsem před odjezdem vyměnit čerstvou vatu.Výsledná hodnota plně vytočeného omezovače byla 113,2 DB(115 je limit).Nová KTM 250sx 2015 s pár hodinama měla 119DB a neprošla.I akrapy mají problém nové,měli tam kluci 116DB apod.
50mth.Olej,řetězová sada změna na 13/49,nové vodítko na kivce a u rozety moc nevydrží teda.Repas centrálu a jeho přeskládání na Low COM a rychlém COM.Dost blbě se vytahuje krycí zátka od gufer,bez nahřátí bez šance,protože tam japončík udělal pidi otvory do kterých nelze pomalu nic strčit.Ale uvnitř je Kayaba klasika,nic složitého na servis.Měly by se udělat pístní kroužky,protože údajně moc nevydrží na 14-ce,ale olej to tedy určitě nepapá a tlaky s průběhem motoru stále OK.Určitě to oddálím,protože motokros v plném ta motorka opravdu nezažívá.A konečně se ujasnil měkký pedál zadní brzdy a to vyměklá vracecí pružina páky(venku),vyměněno za tuhší a už se to vrací komplet.Malinko to zůstávalo dole a kapalina prostě nenatekla do pumpy plně a tím to bylo takové nemastné neslané a jezdec musel šlapat pomalu až na zem,někdy.
60mth.Olej+filtr motor,zadní desky,repas vidle.Motorka dostala nový firemní kabátek :-) .Chladiče jsou dost na ráně a investice do ochrany se určitě vyplatí.Výměna spodního ložiska centrálu,jsou tam jehly a teče do nich,určitě je třeba se věnovat mazání tohoto ložiska častěji.Namontován RubberKiller na řidítka.
70mth.Olej motor,nová brzdička kvůli vůli na čepu,ale nakonec je ta vůle hlavně v čepu,což se ukázalo samozřejmě až po namontování nové páky.Takže ještě samotný šroub brzdičky objednat,jsou na něm dva okroužky proti průniku bahna a vybrušování ,ale nestačí to.
72mth.Kontrola vaty v koncovce,malinko se vynesla a utřepala tak se trocha jen doplnila.V žádném případě nebyla spečená či mokrá.Další díl závodů následuje klasické enduro,tak raději kontrola,než peripetije u přejímky s hlukem.Trochu je problém sehnat endurovou 19",vlastně jsem našel jen Mitas EF-05 120/80/19".Dole fotky toho kornoutu kolem trubky koncovky,výsledek je 112DB v omezovači.
IMG_20150618_155157.jpg
IMG_20150618_155209.jpg
80mth.Olej+filtr,vodítko řetězu pude pryč a na jeho místo příjde nahrážkové Acerbis.Je to pořád ohlé z jízdy v drážkách a vložka se vybrušuje až na hliník vodítka.
90mth.Olej motor,vidle repas+centrál repas.Na yamaze odchází spodní ložisko centrálu.To spodní tam je 30mth od poslední výměny(Piwot works) a už je na něm zase menší vůle,navíc komplet výměna uložení kivky,to odešlo poprvé po 90mth.Komplet zarezlé,hold tam to nemažem jako spodní kost centrálu.Šlo to i blbě ven,na osce se vytvoří zarezlé místa a nejdou hned protlačit,musí se to namazat olejem ve škvírách a rozpohybovat sem a tam.
Tento víkend měřili hluk na závodech a na obou yamahách naměřeno 111DB,na té čtrnástce jsem doplňoval vatu,ale rozdíl v mojí a synové nebyl.
95mth.Tak jsem se nasral a udělal ty spodní ložiska na centrálu z bronzu.Použil jsem jako osu původní vnitřek z jehlového ložiska ,jen se malinko přeleštil na soustruhu a k němu dodělalo venkovní pouzdro z bronzu.Uvidíme co to vydrží teď.Každopádně po výměně uložení kivky a toho spodku je už malinká vůle na kosti přepáčka ,je to na uchycení ložiska ramínka.


Naposledy upravil SkejT dne 10.06.16 5:04, celkově upraveno 3 krát
Návrat nahoru Goto down
http://motocross.forumczech.com
SkejT
admin
avatar

Věk : 36
Příspěvky : 1761
Založen : 08. 10. 15
Bydliště : pod Pradědem
Motorka : YZ450

PříspěvekPředmět: Re: Yamaha YZ250F model 2017   23.10.15 7:43

Návrat nahoru Goto down
http://motocross.forumczech.com
SkejT
admin
avatar

Věk : 36
Příspěvky : 1761
Založen : 08. 10. 15
Bydliště : pod Pradědem
Motorka : YZ450

PříspěvekPředmět: Re: Yamaha YZ250F model 2017   10.06.16 5:03

nebudu zakládat nové vlákno, přihodím link na aktuální info o nových modelech r.2017 od YAMAHY Wink
[You must be registered and logged in to see this link.]

[You must be registered and logged in to see this image.]

Návrat nahoru Goto down
http://motocross.forumczech.com
SkejT
admin
avatar

Věk : 36
Příspěvky : 1761
Založen : 08. 10. 15
Bydliště : pod Pradědem
Motorka : YZ450

PříspěvekPředmět: Re: Yamaha YZ250F model 2017   09.09.16 7:02

CZE testovani Yamaha 2017

Návrat nahoru Goto down
http://motocross.forumczech.com
Sponsored content




PříspěvekPředmět: Re: Yamaha YZ250F model 2017   

Návrat nahoru Goto down
 
Yamaha YZ250F model 2017
Návrat nahoru 
Strana 1 z 1

Povolení tohoto fóra:Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
MOTOCROSS FORUM CZECH :: MOTORKY & STAVBY & PROJEKTY-
Přejdi na: